EXHIBITION STANDS DESIGN


XCAD EXHIBITION STANDS DESIGN  /

DISEÑO DE STAND /

STANDS  PARA FERIAS 

1.-DISEÑO DE STANDS // EXHIBITIONS STANDS DESIGN>>


EXHIBITION STANDS DESIGN LOW COST / DISEÑO DE STANDS PARA FERIAS

> SERVICES

xcad | stands designs  custom exhibition stands, interiors and events that are both creative and appropriate and work to engage your customers with your products and services. Whether you are looking for a simple exhibition stand design for regional touring or a double deck corporate hospitality custom exhibition stand Ignition delivers results that give you that competitive edge. We have over 10 years experience creating exciting and functional exhibition stands for some great clients. We pride ourselves on our creativity but also our ability to deliver appropriate design on time and on budget

Design trade fair stand fast and low cost at a fixed price.

DELIVERY

Maximum 5 days from order. 

BASIC DOCUMENTS

Design and documentation: 10 u 3D computer graphics, armed and retouching in photoshop and autocad drawings necessary. plans and elevations in AutoCAD – 4u / first correction included in rate

RATES

> Stand from 0 to 120 sqm:  160  €    /   215 u$    /  125 £

> Stand 121 to 250 smq:    190 €   /  250 u$   / 145 £

Stand over 250 m2:    1,00 € p-sqm   /  1,30 u$p-sqm   / 0,80  £ p-sqm 

>Stand with mezzanine:  1,10  € p·sqm   / 1,40  u$·sqm / 0,90 £ ·sqm 

> CORRECTIONS>  Images and Plans :   45 €    /   u$  55   / 35 £

Discounts apply for continuous work  / native english speaking / spanish / italian – base rates in EUROS.

EXHIBITION STAND DESIGN LOW COST / DISEÑO DE STANDS PARA FERIAS ( castellano )

>SERVICIOS

Diseño de stand para ferias y eventos,  rápido y low cost a precio cerrado, trabajamos en autocad, 3dstudio, renders y photoshop. Somos Profesionales del diseño de stands on line, trabajamos rápido y seriamente, compromiso de entrega en fecha estipulada.

>TIEMPOS DE ENTREGA

Segun disponiblidad de 5 a  10 dias laborables desde pedido.

> DOCUMENTACION BASICA

Diseño y documentación:

– 12 renders: 4 lados +  4 vista de pie + 4 interiores

– plans and sections

PRECIOS

>Stand de 0 a 120 m2 :  160 €
>Stand de 121 a 250 m2:  190 €
>Stand de más de 250 m2:  1,0 €  x  m2 
>Stand con altillo:  1,1 € x m2
>Rectificaciones: Imágenes y Planos:  45 €

.IVA no incluido. Descuentos por cantidad de stands y por continuidad de trabajo;

A) DEFINICION

Un stand o exhibition stand en ingles, es el espacio dentro de una feria o salón en el que una empresa especifica expone y presenta sus productos o servicios. El stand es un espacio de identidad empresarialde en el que se acoge a los visitantes y se realizan negociaciones comerciales. La cantidad de superficie escogida en la feria  depende en gran medida del presupuesto asignado así como del tipo de producto o servicio que se quiere exponer y los objetivos marcados para el evento. El stand debe constituir el espacio en que la empresa se presenta ante sus clientes y ante su competencia por lo que debe reflejar fielmente su filosofía e imagen corporativa constituyendo a su vez un entorno ameno y atractivo.

 

Los datos basicos  para definir un “brief”  del stand son los siguientes

– cliente / feria / fecha / datos basicos

– dimensiones, superficie/galibo / entorno

– identidad corporativa / ideas del clliente

– presupuesto aproximado / bajo – medio – alto

 

B) ZONIFICACION BASICA DE LOS STANDS DE FERIAS

El stand constituye el principal factor de atracción de los  visitantes por lo que es preferible diseñar un stand atractivo y de gran impacto visual para atraer posibles clientes. Un stand grande puede tener varias zonas diferenciadas:

1.- DESKTOP para recepción o atención al cliente, puede ser un mostrador de pie, de media altura o sentado.

2.- PATIO, para recibir a los visitantes en la que se pueden disponer diversos muebles, que pueden ser mesas, sillas, taburetes,  e incluso, una pequeña barra para servir comida o aperitivos. En esta zona se muestra el producto y se pone a disposición del visitante la documentación promocional.

3.- SALA VIP, separada por  una mampara para mantener conversaciones privadas con clientes.

4.- ALMACEN, para guardar los productos, bebidas y material promocional;

5.- ALTILLO Algunos stands grandes cuentan con una superficie adicional ubicada en un segundo piso en donde se atiende a clientes de la empresa fuera del ajetreo del público.

C) MATERIALES DE CONSTRUCCION

El stand se puede fabricar en los más diversos materiales, siempre al servicio de la imagen corporativa y de los objetivos perseguidos por el expositor. Los más sencillos están formados por perfiles de aluminio que encierran planchas de metacrilato, mientras que los más elaborados se construyen con planchas de madera (DM o contrachapado) cortada y pintada. En el suelo, se suele colocar tarima a ser posible, elevada unos centímetros, de melanina o madera forrada con alfombra tintada.

Es importante que el stand sea llamativo para el público desde el exterior y atractivo desde el interior. Para ello, se conseja colocar en zona alta y bien visible la marca y el logotipo de la compañía y que los colores predominantes correspondan a los de su imagen corporativa. Es importante que la decoración del stand mantenga una relación con el producto o servicio comercializado y que así se refleje a partir de los materiales y objetos presentes en el mismo e, incluso, en su propia decoración y estructuras.

D) PRODUCTOS

Por último, es fundamental colocar en lugar destacado una buena selección de productos o, en su defecto, maquetas o fotografías o catálogos explicativos de los mismos debiendo figurar en primer término las novedades o últimos lanzamientos de la compañía. En este sentido, se aconseja que los productos estén accesibles a los visitantes para que puedan tocarlos y observarlos en detalle. En caso de presentaciones de maquinaria o productos mecánicos resulta aconsejable además realizar demostraciones físicas, que atraen muchos clientes;

 

 

E) ELEMENTOS DECORATIVOS

Algunos elementos decorativos presentes en los stands son:

  • pantallas de plasma en las que se proyectan imágenes o vídeos corporativos.
  • cajas de luz, letreros retroiluminados en los que se muestran fotografías, logotipos, mensajes publicitarios, etc.
  • tótems, en los que se exhibe publicidad de la firma o de algún producto en particular.
  • carteles luminosos
  • elementos móviles como cubos giratorios.
  • muebles: mesas, sillas, banquetas altas, etc.
  • plantas y otros elementos de ornamentación.

Realizamos el diseño de su stand para ferias y exposiciones, rapido y profesional. Rapido porque llevamos mas de 10 años diseñando stands, trabajamos directamente en 3dstudio;

DEFINITION

An exhibition stand or booth in English, is the space within a fair or room in which a company specified exposes and presents their products or services. The stand is a space of identity empresarialde which welcomes visitors and trade negotiations are conducted. The amount of surface chosen at the show depends heavily on the budget and the type of product or service you want to expose and the targets set for the event. The stand should be the space in which the company presents to its customers and to their competence should therefore accurately reflect its corporate philosophy and image forming in turn a pleasant and attractive environment.

 

BASIC ZONING

The stand is the main factor in attracting visitors so it is preferable to design an attractive stand with high visual impact to attract potential customers. A large stand can have several distinct areas:

1 .- DESKTOP for reception or customer service can be a standing desk, full-height or sitting.

2 .- PATIO, to receive visitors in which they may have different furniture that can be tables, chairs, stools, and even a small bar to serve food or snacks. This area displays the product and offers the visitor the promotional materials.

3 .- VIP ROOM, separated by a partition to hold private conversations with customers.

4 .- warehouse to store products, beverages and promotional material;

5 .- attic Some stands have a large additional area located on the second floor where it serves business customers outside the bustle of the public.

 BUILDING MATERIALS

The stand can be manufactured in different materials, always at the service of corporate image and objectives of the exhibitor. The simplest are made of aluminum plates that contain methacrylate, while the more elaborate plates are made of wood (MDF or plywood) cut and painted. In the ground stage is usually placed if possible, a few inches high, melamine or wood lined with tinted carpet.

It is important that the stand is appealing to the public from the exterior and attractive from the inside. To do this, place in upper advices and visible brand and company logo and the predominant colors correspond to those of their corporate image. It is important that the decoration of the stand has a relationship with the product or service marketed and this is reflected from the materials and objects in the same and even in your own decoration and structure.

PRODUCTS

Finally, it is essential prominently placed a good selection of products or, alternatively, models or photographs or brochures that explain the same shall be posted in the first place what is new or recent releases of the company. In this sense, it is advised that the products are accessible to visitors so they can touch and observe them in detail. If applicant mechanical machinery or products is also advisable to physical demonstrations that attract many customers;

 

 

 

 

 

 

 

E) DECORATIVE

Some decorative elements present in the stands are:

    • plasma screens on which images are projected or corporate videos.
    •  light boxes, backlit signs shown in the photographs, logos, advertising, etc..
    • totems, which is advertising of the firm or any particular product.
    • illuminated signs
    • moving parts like rotating cubes.
    • furniture: tables, chairs, high stools, etc..
    • plants and other ornamental elements


META EN

tradeshow exhibits, stand construction, stand design, stands design, exbhibition stand design, exbhibition stands design, commercial decoration, scenography, projects leading-edge, contemporary art, event, installation scenarios, visual communication, project communication, stands for conferences, custom stands, conventions, exhibitions, international barcelona stands, stands Madrid, Barcelona exhibition, fair madrid, events, events barcelona, ​​barcelona events organization, commercial decoration, design and installation of exhibitions in Barcelona

META ES

stands para ferias, montaje de stands, stands de diseño, decoracion comercial, escenografias, proyectos vanguardistas, arte contemporaneo, organización de eventos, montaje escenarios, comunicacion visual, proyecto de comunicacion, stands para congresos, stands personalizados, organizar convencion, organizar exposicion, internacional, stands barcelona, stands Madrid, feria barcelona, feria madrid, eventos, eventos barcelona, organización eventos barcelona, decoración comercial, diseño y montaje de exposiciones en barcelona

 

DOWNLOAD BRIEFING EXAMPLE>>>

BRIEFING EXAMPLE